CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII DE CĂLĂTORIE
Nr. 1 din data de 18/09/2024
Încheiat între:
I. PĂRȚILE CONTRACTANTE
1. Societatea
ONI TRAVEL S.R.L., persoană juridică de drept român, având sediul
social în Iasi, Str. TEPES VODA, Nr. 1, Bl. V3, Sc. A, Et. 1, Ap. 1,
înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J22/2314/2024,
C.U.I. 50371161, titulară a Licenței de Turism nr. 3086/02.09.2024,
telefon 0744930581 / 0749514944 e-mail: oni.travel2024@gmail.com
reprezentată legal prin Dl. Onica Ana, în calitate de Administrator,
denumită în continuare Agenția
și
2. Călătorul
_______________________________, domiciliat în
_______________________________________________, identificat cu CNP
_______________________ Telefon _______________, E-mail:
_________________________, Călătorul fiind denumit in continuare Turist
fiecare putând fi denumită și Parte sau împreună Părți,
au
convenit încheierea prezentului Contract, în conformitate cu Ordinul
Ministrului Turismului nr. 1387/2015 și Ordonanța de Guvern nr. 2/2018,
având următoarele clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
Art.
1 Obiectul Contractului îl constituie vânzarea către Turist de către
Agenție a pachetului de servicii de călătorie/servicii de călătorie sau
servicii asociate (fiecare în parte și toate împreună fiind denumite mai
jos produs turistic), acestea fiind înscrise în voucher, bilet de
odihnă, bilet de tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat
prezentului Contract precum și eliberarea documentelor de plată și
călătorie.
Statusul rezervării/comenzii în momentul încheierii contractului (confirmată, neconfirmată - în curs de confirmare)
..............................................................................................................................................................................................................
În
cazul neconfirmării serviciilor (cazare, transport, etc.), Agenția va
oferi Turistului o variantă alternativă sau va returna integral
avansul/suma achitată de acesta.
Art. 2 Servicii contractate (bon de comandă):
Produs turistic (pachet, cazare + masă, rent-a-car)
Tara de destinație
Regiunea / Orașul de destinație
Ruta de zbor (valabil NUMAI la pachete)
Compania aeriană (valabil NUMAI la pachete)
Interval de călătorie (data check-in – data check-out)
Durata sejurului / circuitului
Nume pasageri (conform pașaport)
Denumirea și clasificarea structurii de cazare
(conform standardelor tour-operatorului ales)
Servicii de masă incluse
Informații tour-operator
Număr și tip de camere (double, single, vedere la mare)
Servicii incluse în prețul total (bilet de avion cu taxe de
aeroport incluse, transfer, hotel, excursii opționale, etc.)
Informații generale privind regimul pasapoartelor și vizelor
Prețul total al serviciilor contractate 20481.72 lei
III. ÎNCHEIEREA ȘI DURATA CONTRACTULUI
Art. 3 Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situații:
a) în
momentul semnării lui de către Turist sau prin acceptarea de către
acesta a condițiilor contractuale de servicii de călătorie ce alcătuiesc
produsul turistic vândut de Agenție, inclusiv în cazul celor
achiziționate la distanță prin mijloace electronice, respectiv prin
intermediul platformei de rezervări on-line (site-ul) Agenției;
b) la
momentul confirmării în scris de către Agenție a rezervării Turistului
în cel mult 60 (șaizeci) de zile calendaristice de la data întocmirii
bonului de comandă. Este responsabilitatea Agenției de a informa
Turistul, prin orice mijloace convenite în scris cu acesta prin bonul de
comandă (telefon, e-mail, fax, etc.), dacă rezervarea pe care a
solicitat-o s-a confirmat sau nu.
La
momentul confirmării unei rezervări de servicii de călătorie, Agenția
poate solicita Turistului un avans de până la _____% din preţul
produsului turistic sau plata integrală a contravalorii acestuia, în
funcţie de data la care acesta solicită serviciile de călătorie în
raport cu data plecării în călătorie.
Art.
4 În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul
confirmării rezervării primite în scris de la Agenție sau dacă această
confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 (șaizeci) de zile
calendaristice de la data semnării bonului de comandă, Turistul poate
considera că serviciul de călătorie nu a fost rezervat și are dreptul la
rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
Art.
5 Prin punerea acestui Contract la dispoziţia Turistului pe site-ului
Agenției, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr.2/2018, obligaţia
Agenției de informare a Turistului este considerată îndeplinită,
nefiind necesară încheierea în formă scrisă a prezentului Contract.
Art.
6 Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective
a pachetului de servicii de călătorie înscris în documentele de
călătorie.
IV. PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂȚILE DE PLATĂ
Art.
7 Prețul contractului este de _____________ lei și se compune din
costul serviciilor de călătorie efective, comisionul Agenției și TVA
aferent. Prețul se consideră comunicat Turistului și atunci când acesta
este specificat în bonul de comandă, factură, alte documente de
călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziția
Turistului, sau când prețul se află pe site-ul Agenției sau comunicat
prin alte mijloace de comunicare electronică (ex: e-mail).
Art. 8 Modalități de plată a prețului:
8.1
La încheierea Contractului se percepe un avans de până la _____% din
prețul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii
produsului turistic achiziționat.
8.2 În cazul în care la încheierea Contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a)
pentru serviciile de călătorie care necesită confirmare din partea
Agenției, conform termenelor de plată comunicate de Agenție în scris
prin bon de comandă, confirmarea rezervării sau alte mijloace de
comunicare agreate de Părți (ex: e-mail);
b)
pentru serviciile de călătorie care nu necesită confirmare din partea
Agenției, după cum urmează:
_______________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Art.
9 Plata serviciilor de călătorie externe aferente Contractului se poate
efectua într-o singură monedă, fie în valuta specificată în Contract
sau în echivalentul acesteia în RON la cursul de referință al BNR + 2%
din ziua efectuării plății (unde BNR este Banca Națională a României).
V. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
Art.
10 Agenția are dreptul de a modifica unilateral clauzele prezentului
Contract înainte de începerea călătoriei, dacă aceste modificări sunt
nesemnificative și a informat Turistul cu cel puțin 24 (douăzecișipatru)
de ore înainte de data începerii călătoriei.
Art.
11 În cazul modificării semnificative, înainte de începerea călătoriei,
a uneia dintre prevederile esențiale ale Contractului, cum ar fi:
serviciile incluse în produsul turistic, modificarea locului de cazare,
majorarea semnificativă a prețului produsului turistic, etc., Agenția
are obligația de a informa Turistul cu cel puțin 20 (douăzeci) de zile
înainte de data începerii călătoriei. În cazurile prevăzute la Art.17
lit. b) si c), informarea se va face cât de curând posibil pentru a
permite Turistului să decidă începerea călătoriei.
Art.
12 În cazul achiziționării unui produs turistic având în componență și
asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a
cere acordul Agenției, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin
urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea
avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie.
Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste
călătorii conform Regulamentului Parlamentului European nr. 261/2004
implementat prin H.G. nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea
zborului și acțiunile adiacente acestuia intră sub componența și
responsabilitatea transportatorului aerian, biletul de avion
reprezentând contractul între Turist (pasager) și transportatorul
aerian.
Art. 13 În cazul achiziționării unui
produs de tip croazieră, compania organizatoare a croazierei poate
modifica, din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și
locația acesteia pe punți (ex: o punte inferioară, una superioară, mai
spre pupă sau spre prova, etc.), dar cu o cabină de aceeași categorie ca
cea rezervată inițial, caz în care Turistul nu va fi despăgubit în nici
un mod, având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și
cel rezervat.
Alteori,
destul de frecvent și prin simetrie, linia de croazieră poate modifica
categoria cabinei cu o cabină superioară ca și cea rezervată inițial de
Turist (ex: cabina exterioară/balcon în loc de cabină interioră, suită
în loc de balcon, etc.,) operație denumită upgrade, caz în care
călătorul nu trebuie să plătească diferența de categorie, upgrade-ul
fiind un bonus din partea companiei organizatoare a croazierei.
Art.
14 Agenția poate modifica prețul Contractului, în sensul majorării sau
micșorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor
sau micșorărilor de preț ale Contractului și numai dacă modificarea are
loc ca urmare a schimbărilor legate de:
a) prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau al altor surse de energie;
b) nivelul
taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie
incluse în contract, impuse de păți terțe care nu sunt direct implicate
în executarea pachetului, inclusiv taxele de călătorie, taxele de
aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi și
aeroporturi;
c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Art.
15 Indiferent de valoarea sa, o creștere de preț a produsului turistic
este posibilă numai dacă Agenția trimite Turistului o notificare clară
și inteligibilă privind această creștere, însoțită de o justificare a
creșterii respective și de un calcul, pe un suport durabil, cu cel puțin
20 (douăzeci) de zile înainte de începerea executării pachetului de
servicii de călătorie. Prețurile stabilite în Contract nu pot fi
majorate sub nicio formă în cursul celor 20 (douăzeci) de zile
calendaristice care preced data plecării.
Art.
16 În situația reducerii costurilor prevăzute la art. 14, lit. a) – c),
după încheierea Contractului, însă anterior începerii executării
pachetului de servicii de călătorie, Turistul are dreptul la o reducere
de preț corespunzătoare scăderii costurilor.
Art.
17 Agenția este răspunzătoare de executarea serviciilor de călătorie
incluse în Contractul privind produsul turistic, indiferent dacă
serviciile incluse în acesta urmează să fie furnizate direct de Agenție
sau nu, cu excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin Contract se datorează Turistului;
b) când
neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau
unor împrejurări pe care nici Agenția, nici prestatorii de servicii
parteneri nu le puteau prevedea sau evita (caz fortuit); aceste cauze
includ, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene,
modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor
de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje,
lucrări sau reparații pe drumurile publice, neîndeplinirea grupului
minim ca urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor
de către toți participanții, în situații de grevă, conflicte politice
și război, catastrofe, caz de pericol public, atac terorist, embargou
internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc
limite de răspundere, etc. Toate aceste situații care nu sunt imputabile
niciunei Părți se consideră situații de forță majoră sau caz fortuit și
exonerează de răspundere Agenția.
De
asemenea, Agenția nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate
Turistului ca urmare a întârzierii curselor (inclusiv charter), a
pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în
sarcina transportatorului aerian în temeiul actelor normative
specifice.
c) când
neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură
cu furnizarea serviciilor prevăzute în Contract, iar cauzele care au
determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și
inevitabil.
Art. 18 Agenția are obligația să
furnizeze în scris Turistului sau prin orice mijloace de comunicare
electronice (e-mail, fax, sms, etc.) cu 3 (trei) zile înainte de data
plecării, următoarele informații:
a) orarele,
locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează
să fie ocupat de Turist în fiecare dintre mijloacele de transport
incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale
reprezentanței locale a Agenției ori, în lipsa acesteia, un număr de
apel de urgență care să îi permit Turistului contactarea
reprezentantului Agenției;
c) pentru
călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită
părinților stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu
responsabilul de la locul cazării copilului.
d) obligațiile Turistului prevăzute la pct. VI – Art.32, 33, 35 și 36 din prezentul Contract.
Art.
19 Agenția acordă asistență adecvată fără întârzieri nejustificate
Turistului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră
sau a unui eveniment (caz fortuit) pe care Agenția, cu tot efortul
depus, nu îl putea prevedea sau evita, în special cu privire la:
a) furnizarea de informații corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autoritățile locale și asistență consulară;
b) efectuarea comunicărilor la distanță și sprijinirea Turistului în găsirea unor servicii de călătorie alternative.
Art.
20 Agenția are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru
asistența prevazută în Art.19 de mai sus în cazul în care Turistul
este cel care a provocat situația de dificultate în mod intenționat sau
din propria neglijență. Comisionul nu depășește, în niciun caz,
costurile efective suportate de către Agenție.
Art.
21 În cazul în care, după începerea călătoriei, o parte importantă din
serviciile de călătorie prevăzute în Contract nu este realizată sau
Agenția constată că nu le putea realiza, aceasta este obligată:
a) să
ofere Turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării
călătoriei fără majorarea prețului, respectiv serviciile de călătorie
oferite să fie de aceeași calitate și cantitate ca și cele contractate
inițial;
b) să restituie
Turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile de călătorie
achitate și cele efectiv prestate în timpul călătoriei.
c) în
cazul în care nu pot fi oferite Turistului alternative corespunzătoare
sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri
suplimentare transportul retur al Turistului la locul de plecare ori în
alt loc agreat de acesta și, după caz, despăgubirea pentru serviciile
neprestate.
Art. 22 Turistul ia la cunoștință
și acceptă că Agenția nu este și nu poate fi ținută responsabilă pentru
faptul că, prin afișarea și prezentarea spre achiziție a produsului său
turistic pe platforma de rezervări on-line a Agenției ori în cataloage,
pliante, alte înscrisuri sau în broșurile publicitare puse la dispoziția
Turistului, călătoriile către destinațiile menționate sunt în vreun fel
recomandate de către Agenție sau sunt fără riscuri.
VI. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE TURISTULUI
Art.
23 În cazul în care Turistul, după achiziția unui produs turistic al
Agenției nu poate să plece în călătorie, independent de motivele care
stau la baza imposibilității de participare, acesta poate să cesioneze
contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile
aplicabile produsului turistic contractat, cu obligația de a anunța în
scris Agenția în acest sens, cu cel puțin 5 (cinci) zile înaintea datei
de plecare. În acest caz, între Turistul care nu poate participa la
călătoria contractată (cedentul), terța persoană care acceptă să-l
înlocuiască pe Turist (cesionarul) și Agenție (contractant/debitor
cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la
produsul turistic contractat inițial de Turist și cesionat.
Responsabilitatea
încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului,
fie cesionarului, dar niciodată Agenției (debitorului cedat). Turistul
care cedează produsul turistic achiziționat, precum și cesionarul sunt
responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a
eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
Art.
24 În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de
desfășurare în România, Turistul are obligația să respecte următorul
program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora
18:00 a zilei de intrare și se termină, de regulă, la ora 12:00 a zilei
de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă
și/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele
costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până
cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a
Turistului.
Art. 25 În cazul în care prețurile
stabilite în Contract sunt modificate conform Art.14 de mai sus, iar
creșterea prețului este mai mică de 8%, Turistul are obligația de a
achita diferența de preț în termen de cel mult 10 (zece) zile de la
transmiterea notificării de către Agenție. În situația în care
Turistului nu se prezintă în termenul de 10 zile de la transmiterea
notificării de către Agenție pentru a achita restul de plată sau nu
efectuează transferul bancar al sumei notificate, Contractul se
consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a anula
rezervările efectuate în beneficiul Turistului, cu reținerea
penalizărilor prevăzute la Art.46.
În
situația în care prețurile stabilite în Contract sunt majorate cu peste
8%, indiferent de motivele majorării, Turistul poate:
a) să accepte modificarea propusă; sau
b) să rezilieze Contractul, fără a plăti vreo penalitate de reziliere.
Art.
26 În cazul în care Turistul reziliază prezentul Contract, iar acesta
acceptă un produs turistic de substituire, atunci acest produs turistic
este oferit de Agenție, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau
superioară. Turistul este obligat să comunice Agenției, în termen de 3
(trei) zile de la primirea înștiințării prevăzute la art. 11 privind
modificarea prevederilor esențiale ale Contractului sau în timp util
înainte de începerea călătoriei, în cazul în care se aplică clauzele
prevăzute la art. 17, lit. b) și c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunțarea unilaterală a Contractului fără plata penalităților; sau
b) acceptarea noilor condiții ale Contractului.
Art.
27 În cazul în care Turistul decide să participe la călătoria asupra
căreia s-au operat modificări în condițiile art. 11, se consideră că
toate modificările au fost acceptate și Turistul nu poate solicita
despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
Art.
28 În cazul în care Turistul reziliază/denunță unilateral Contractul în
temeiul art. 26 sau Agenția anulează călătoria înaintea datei de
plecare, Turistul are dreptul:
a) Să accepte, la același preț, un alt pachet de servicii de călătorie de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenție;
b) Să
accepte un pachet de servicii de călătorie de calitate inferioară
propus de Agenție cu rambursarea imediată a diferenței de preț (în
sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două produse
turistice) la momentul încheierii noului Contract de prestare de
servicii;
c) Să i se
ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea Contractului. În
acest caz Agenția rambursează toate plăţile efectuate de către sau pe
seama Turistului, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai
târziu de 14 (paisprezece) zile de la data încetării Contractului.
Art.
29 În toate cazurile menționate la art. 28, Turistul are dreptul să
solicite Agenției și o despăgubire, al cărui cuantum poate fi stabilit
prin acordul comun al părților sau în baza unei hotărâri judecătorești
definitive pronunțate de o instanță de judecată competentă potrivit
legii, pentru neîndeplinirea prevederilor Contractului inițial, cu
excepția cazurilor în care:
a) anularea
s-a făcut din cauza nerealizării numărului minim de persoane menționat
în Contract sau în bonul de comandă, iar Agenția a informat în scris
Turistul cu cel puțin:
(i) 20
(douăzeci) de zile înainte de începerea executării pachetului de
servicii, în cazul călătoriilor care durează mai mult de 6 (șase) zile;
(ii) 7
(șapte) zile înainte de începerea executării pachetului de servicii, în
cazul călătoriilor care durează între 2 (două) și 6 (șase) zile;
(iii) 48
(patruzecișiopt) de ore înainte de începerea executării pachetului de
servicii, în cazul călătoriilor care durează mai puțin de 2 (două) zile.
b) anularea
s-a datorat unui caz de forță majoră (circumstanțe imprevizibile,
independente de voința celui care le invocă și ale căror consecințe nu
au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta
nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine
companiei aeriene sau unității de cazare) sau unor cauze dintre cele
prevăzute la art. 19 lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina Turistului.
Art.
30 Turistul are dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice
moment, în tot sau în parte, Contractul. Cu toate acestea, în cazul în
care rezilierea contractului este imputabilă Turistului (ex: fraudă,
rea-intenţie sau rea-credinţă, omisiune, etc.), ori dacă acesta
solicită, nejustificat și nemotivat, schimbarea perioadei, a hotelului, a
structurii camerelor sau a oricărui serviciu, aceste solicitări
echivalând cu rezilierea contractului din vina Turistului, acesta este
obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu
excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.
În
cazul de forţă majoră apărut după începerea călătoriei, Agenţia are
dreptul de a reţine Turistului contravaloarea cheltuielilor aferente
părții efectuate din produsul turistic eşuat, fiind obligată de a
returna Turistului diferenţa rămasă din suma totală plătită.
Art.
31 În cazul în care Turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel
contractat inițial și achitat, responsabilitatea financiară a
renunțării îi aparține. În acest caz, Agenţia nu va suporta eventualele
diferenţe de preţ, decizia Turistului echivalând cu rezilierea/
denunţarea unilaterală a contractului de către acesta, cu aplicarea
penalităţilor prevăzute la cap. VII.
Art.
32 Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa
de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a
putea pretinde despăgubiri sau returnarea acestor sume de la Agenție.
Art.
33 Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere
actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de
Agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în
vederea acordării serviciilor de călătorie.
În
cazul în care Turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament,
acesta este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere biletul
de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor
pentru asigurări sociale, la zi.
Art. 34
Turistul ia la cunoștință și acceptă că serviciile pe care le
achiziționează suplimentar produsului turistic ce face obiectul
prezentului Contract sunt în stricta responsabilitate a furnizorului
local de servicii, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar
Agenția nu are nicio responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
Art.
35 Pentru anumite facilităţi din hotel sau din cameră, hotelierul poate
solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, prosoape la plajă,
aer condiţionat, parcare, etc.). În momentul sosirii la hotel rămâne în
sarcina Turistului să solicite la recepția hotelului informații
referitoare la aceste facilități suplimentare. De asemenea, Turistul se
obligă să solicite informații cu privire la anumite garanţii de tipul
numerar/card ce se restituie/se deblochează la predarea camerei de către
Turist. Aceste sume se blochează pentru garantarea plăţii facilităţilor
suplimentare ale hotelului. Turistul declară că înțelege și este de
acord cu faptul că tipul/categoria hotelului, a restaurantului, a
vasului de croazieră şi/sau a altor mijloace de transport turistic
contractate este cea acordată de ministerul de resort local.
Art.
36 Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de
către Turist a unor formalități suplimentare (de exemplu, călătoria
împreună cu minori, situația în care numele Turistului este schimbat ca
urmare a căsătoriei/desfacerii acesteia, etc.), acesta are obligaţia
de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă,
Agenția recomandă consultarea site-ului Poliției de Frontieră
(https://www.politiadefrontiera.ro/).
În
cazul în care Turistul nu respectă obligația anterioară, Agenția este
exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării
călătoriei.
Art. 37 Turistul are
obligația de a contacta Agenția cu 24 (douăzecișipatru) de ore înainte
de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor,
loc de îmbarcare, etc.).
Art. 38 În cazul în
care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de
călători, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra
întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
Art.
39 Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera
de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și
potrivit destinației lor. Agenția nu se face vinovată de eventualele
pagube produse sau vătămări suferite de Turist ca urmare a nerespectării
acestei obligații.
Art. 40 Turistul are
obligaţia să respecte locul, data și ora plecării atât la dus, cât și
la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul
programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile și daunele
produse ca urmare a nerespectării de către Turist a prevederilor privind
locurile de întâlnire și orarele vor fi suportate de către acesta.
Art.
41 În cazul în care Turistul care a intrat pe teritoriul statului în
care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai
întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli
de orice natură cu acesta, Turistul respectiv are obligația de a suporta
în întregime toate aceste cheltuieli, acestea necăzând sub nicio formă
în sarcina Agenției.
Art. 42 Turistul înțelege
și admite că este o condiție a acestui Contract faptul că Agenția nu își
asumă răspunderea pentru pierderile legate de selectarea rutei de
călătorie, a călătoriei în sine și a destinației. În mod special Agenția
nu își asumă răspunderea pentru pierderile legate de vize și documente
de călătorie. În acest sens, dacă Turistul care achiziționează produsul
turistic al Agenției, nu prezintă la punctele de control documentele de
călătorie necesare, cum ar fi pașaportul sau viza, Agenția nu este
responsabilă pentru nicio pierdere care apare ca urmare a acestui fapt.
Art.
43 Turistul înțelege și recunoaște că este o clauză esențială a acestui
Contract faptul că Agenția nu va fi răspunzătoare față de Turist pentru
nicio pierdere pe care acesta din urmă o suportă/produce ca urmare a
utilizării platformei de rezervări on-line a Agenției.
În
acest sens, Turistul recunoaște și este de acord că utilizează platforma
de rezervări on-line a Agenției pe propriul risc. Astfel, Agenția nu
este și nu poate fi ținută responsabilă pentru niciun eveniment care
decurge din accesul Turistului sau incapacitatea de a accesa de către
acesta platforma de rezervări on-line a Agenției. În mod similar,
Agenția nu va fi responsabilă pentru utilizarea/incapacitatea de a
utiliza de către Turist a conținutului de pe platforma de rezervări
on-line a Agenției.
Art. 44 Pentru
rezervările pe site-ul Agenției cu plata on-line, Turistul înțelege și
acceptă faptul că Agenția va factura cardul de credit pentru prețul
total în momentul confirmării rezervării on-line. Turistul are obligația
să verifice detaliile specifice rezervării înainte de a face o
rezervare. Făcând o rezervare pe platforma de rezervări on-line a
Agenției, Turistul garantează că are vârsta de cel puțin 18
(optsprezece) ani împliniți, că are capacitate juridică și că utilizează
un card de debit sau de credit emis în nume propriu.
Art.
45 Turistul înțelege și acceptă faptul că informațiile și fotografiile
prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-ul, broșurile sau
materialele publicitare ale Agenției prezintă și ilustrează stilul
hotelului, caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind
orientative și cu caracter informativ. Camera primită de Turist poate să
nu corespundă în toate cazurile cu fotografia din cataloage, oferte
speciale, site-uri, materiale publicitare, etc., caz în care Turistul nu
este îndreptățit la niciun fel de reclamație sau despăgubiri.
De
asemenea, Turistul înțelege și recunoaște că Agenția nu este și nu
poate fi ținută responsabilă pentru nicio informație sau conținut eronat
al Furnizorilor acesteia, indiferent dacă acel conținut este fals,
înșelător sau inexact, iar acesta se datorează fie neglijenței,
imprudenței, încălcării securității de către Furnizor ori datorat
circumstanțelor neprevăzute, modificărilor condițiilor pieței sau orice
alt motiv care nu se datorează în niciun fel Agenției.
VII. RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
Art.
46 În cazul în care Turistul renunță din vina sa la produsul turistic
care face obiectul prezentului Contract, el datorează Agenției
penalizări după cum urmează:
a) ____%, dacă anularea se face cu mai mult de ____ de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) _____% dacă anularea se face în intervalul ____-____ de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 100%
dacă anularea se face într-un interval mai mic de 20 zile
calendaristice înainte de data plecării (inclusiv în ziua plecării)
Art.
47 În cazul rezervărilor de tip “Early booking”, “Last Minute”, „Ofertă
Specială”, penalizarea pentru anulare / modificare de sejur este de
100% din valoarea pachetului. În cazul unor modificări de nume / număr
de persoane, tariful rezervării va fi recalculat la suma întreagă (fără
Early booking).
Art. 48 În cazul în care
Turistul care a contractat un produs turistic cu Agenția și a achitat un
avans, nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în
termenul comunicat în scris pentru a achita ratele aferente sau restul
de plată, Contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul Turistului cu
reținerea penalizărilor prevăzute la art. 46.
Art.
49 Turistul trebuie să transmită în scris Agenției cererea de renunțare
la produsul turistic contractat. În caz contrar, cererea de renunțare
nu este luată în considerare.
Art. 50 Toate
sumele menționate în prezentul capitol se vor reține de către Agenție
din avansul sau prețul total al produsului turistic achitat de Turist,
fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VIII. RECLAMAȚII
Art.
51 În cazul în care Turistul este nemulțumit de serviciile primite,
acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului,
care va fi semnată de reprezentantul hotelului, clară și explicită, cu
privire la deficiențele constatate legate de realizarea produsului
turistic contractat, ce se va depune în scris la recepția hotelului și
care se va transmite prompt, în copie, și reprezentantului Agenției:
Datele de contact ale Agenției pentru asistență:
Telefon 0744 930581/0749514944
E-mail: oni.travel2024@gmail.com
Art.
52 În cazul unei sesizări scrise din partea Turistului, Agenția va
acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care
sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, Turistul va
depune ulterior la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen de
maximum 5 (cinci) zile calendaristice de la încheierea călătoriei,
Agenția urmând ca, în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice, să
comunice Turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
Art.
53 Dacă oricare dintre serviciile de călătorie nu se execută în
conformitate cu cerințele prezentului Contract, Agenția remediază
neconformitatea, cu excepția oricăruia din următoarele cazuri:
a) Neconformitatea nu poate fi remediată;
b) Remedierea
implică cheltuieli disproporționate, ținând cont de anvergura
neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate.
Art.
54 În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial
executarea produsului turistic, iar Agenția a omis să o remedieze
într-un termen rezonabil în raport cu necesitățile Turistului, acesta
poate rezilia prezentul Contract fără plata unor penalități și, după
caz, poate să ceară reducerea prețului și/sau despăgubiri.
Art.
55 Turistul ia act și acceptă interdicția de a face publicitate
negativă Agenției și serviciilor prestate de acestea, fără ca procedura
de înregistrare și soluționare a reclamațiilor să fie îndeplinită.
Nerespectarea acestei prevederi dă dreptul Agenției să solicite
instanței despăgubiri corespunzătoare prejudiciului suferit.
Art. 56 Turistul ia act și acceptă că Agenția va lua în considerare numai reclamațiile făcute în nume personal.
IX. ASIGURĂRI
Art.
57 Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de
repatriere și/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilității sau
falimentului Agenției organizatoare, la Societatea de Asigurare
OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A., cu sediul în Mun. Bucureşti, Aleea
Alexandru, nr. 51, Sector 1, Polița de asigurare seria I nr. 52936,
valabilă până la data de 05.08.2024.
Art. 58 Condițiile în care Turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
a) În
cazul în care Agenția nu efectuează repatrierea Turistului, acesta are
obligația de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon,
fax sau e-mail. În această situație, societatea de asigurare nu are
obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de
repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea Turistului în România,
în condițiile poliței de asigurare încheiate între Agenție și societatea
de asigurare;
b) În
cazul în care Turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate
și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită
documentele justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de
pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita
Agenției rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de
repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la
data încheierii derulării pachetului de servicii de călătorie sau de la
data repatrierii;
c) Turistul
are obligația de a notifica societatea de asigurare, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea
adresată Agenției privind rambursarea sumelor achitate și/sau a
cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice
de la data confirmării de primire prevăzute la pct. b);
d) În
cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de
la data confirmării de primire a documentelor justificative de către
Agenție, Turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc
evenimentul asigurat.
e) În
termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii
evenimentului asigurat, Turistul are obligația de a transmite societății
de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire,
cererea de despăgubire însoțită de documentele justificative.
Documentele justificative constau în principal în:
(i) contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie;
(ii) confirmările de primire precizate la art. 59
(iii)
fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de
plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de
Turist;
(iv) fotocopiile de pe documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul să solicite Turistulului și alte documente justificative.
f) Despăgubirea
nu poate depăși suma achitată de Turist în contractul de comercializare
a pachetului de servicii de călătorie și nici sumele necesare
repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
g) Despăgubirea
va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la
data primirii de către societatea de asigurare a documentelor
justificative de la Turist.
h) În
cazul în care, după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către
Turist, acesta are obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea
primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de
la Agenție a sumelor reprezentând debitul.
i) Facultativ,
Turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care
să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistență care să
acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a
unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare
pentru servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau a
altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea
unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de
anulare. Turistul se poate informa în biroul Agenției despre cazurile
acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în Agenție,
dacă Agenția oferă acest tip de serviciu;
j) Agenția
nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate
în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece
aceasta este doar intermediar între Turist și asigurat.
X. PROCEDURA DE SOLUȚIONARE ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (“SAL”)
Art.
59 Soluționarea alternativă a litigiilor (”SAL”) reprezintă un mecanism
alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor (Turistul) li
se oferă posibilitatea de soluționare a litigiilor pe care le pot avea
cu comercianții (Agenția), atunci când se confruntă cu o problemă legată
de achiziționarea unui produs sau serviciu (produsul turtistic).
Astfel,
reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către
consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent,
imparțial, transparent, rapid și echitabil.
Art.
60 Direcția de soluționare alternativă a litigiilor (Direcția SAL) din
cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”),
are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și
transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele
de prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfășoară
activități în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este
competentă.
Art. 61 Cererea de aplicare SAL, Lista
de consilieri SAL, Procedura SAL, și legislația aplicabilă poate fi
consultată aici - http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
XI. DISPOZIȚII FINALE
Art.
62 Comercializarea produsului turistic se va face în conformitate cu
termenii și condițiile generale agreate de Părți prin prezentul Contract
și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018.
Art.
63 Agenția recomandă încheierea de către Turist a unei asigurări storno
pentru a acoperi eventualele penalități de anulare (vezi Art.58 lit.i)
de mai sus). Asigurarea se va încheia și achita la momentul semnării
Contractului de comercializare a produsului turistic și plata avansului
acestuia, fiind valabilă de la data încheierii și până în ziua
plecării.
Art. 64 Turistul declară că a fost
informat în mod expres de către Agenție, respectiv a luat cunoștință și
este de acord cu POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL a Agenției, în conformitate cu
Regulamentul European privind protecția datelor nr. 679/2016 (“GDPR”).
Prin semnarea Contractului, Turistul declară în mod expres și este de
acord ca datele sale cu caracter personal să fie transferate către
partenerii Agenției din țări terțe, respectiv din afara spațiului
european sau din afara spațiului economic european, doar în scopul
realizării obiectului prezentului Contract.
Art.
65 Turistul declară că Agenția l-a informat complet cu privire la
condițiile generale ale Agenției de Comercializare a produsului turistic
în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018,
informații cu care Turistul este de acord în mod expres, cum ar fi:
(a) destinația călătoriei, itinerariul, perioada călătoriei, numărul de nopți incluse în pachet;
(b) mijloacele
de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile,
datele şi orele de plecare şi de întoarcere, duratele şi locurile
opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport, dacă este cazul;
(c) locaţia,
principalele caracteristici şi, după caz, categoria turistică a
unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie;
(d) serviciile
de masă oferite, vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în
preţul total convenit al pachetului, dacă este cazul;
(e) numărul minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie;
(f) abilitațile
lingvistice necesare Turistului pentru comunicarea orală și limba în
care vor fi furnizate serviciile, dacă este cazul;
(g) informații pentru persoane cu mobilitate redusă;
(h) informații privind Agenția, număr de telefon și adresă de e-mail;
(i) prețul
total al pachetului și toate comisioanele, tarifele, penalităţile de
încetare, costuri suplimentare și orice alte costuri aferente;
(j) modalitățile
de plată inclusiv orice sumă sau procentaj din preţ care urmează să fie
achitate sub formă de avans şi calendarul pentru achitarea soldului sau
garanţiile financiare care urmează să fie achitate sau furnizate de
Turist;
(k) informații generale despre regimul vizelor și pașapoartelor și privind formalitățile legate de sănătate în țara de destinație;
(l) informații
privind posibilitatea Turistului de a înceta Contractul oricând înainte
de începerea executării pachetului și existența unei penalități de
încetare corespunzătoare, dacă este cazul;
(m)
informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să
acopere costurile încetării Contractului de către Turist sau costurile
de asistență, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de
boală sau de deces.
Art. 66 Prin semnarea
prezentului Contract sau prin acceptarea produsului turistic, inclusiv
în cazul celor achiziționate la distanță prin telefon sau mijloace
electronice (platforma de rezervări on-line a Agenției), Turistul își
exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile
generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în
conformitate cu oferta Agenției.
Art. 67
Turistul declară că Agenția l-a informat în prealabil cu privire la
situația generală a țării de destinație, iar Turistul și-a asumat
răspunderea de a verifica alertele de călătorie la
www.mae.ro/travel-alerts.
Art. 68 Turistul
declară că a luat la cunoștință faptul că, în vederea călătoriei,
Turistul trebuie să posede paşaport sau carte de identitate valabile
minim 6 (șase) luni de la data întoarcerii.
Art.
69 Clauzele din prezentul Contract au aplicabilitate generală, iar în
situația în care, în cadrul anexelor ori actelor adiționale există
termeni și condiții specifice anumitor servicii de călătorie,
respectivele condiții vor prevala față de clauzele generale ale acestui
Contract.
Art. 70 Litigiile care nu pot fi
soluționate pe cale amiabilă vor fi soluționate pe cale judecătorească,
instanța competentă fiind Judecătoria Sector 1 București. Contractul va
fi interpretat conform legilor din România.
Art. 71 Prezentul Contract a fost încheiat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
AGENTIA,
TURIST,
ONI TRAVEL S.R.L.
Prin Administrator
Onica Ana